Wartościowy marketing szeptany

Marketing szeptany, buzz marketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi pozwalający na promowanie swoich usług. Należy jednak wiedzieć, że korzyści przyniesie nam tylko wtedy, kiedy będzie umiejętnie przeprowadzony.

Szeptanie, a nie szemranie

Przede wszystkim, jeżeli chcemy odnieść sukces nie stosujmy marketingu szemranego. Jak sama nazwa wskazuje, nie jest to nic dobrego dla naszej marki. Stosowanie negatywnych praktyk marketingowych może zaszkodzić naszemu wizerunku. Co dalej się stanie? Nasze zyski spadną, a definitywnie nasza firma przestanie istnieć. Czy tego chcemy? Oczywiście, że nie. Warto postępować zgodnie z kodeksem marketingowym, aby mieć zawsze czyste konto.

Kodeks buzz marketingu

Stosowanie się do tego kodeksu na pewno pomoże nam odnieść sukces. Co należy więc o tym wiedzieć? Po pierwsze stwórzmy sobie “historię” normalnych postów. Już w pierwszym poście NIE reklamujemy swoich usług. Dzięki temu, że na różnych wątkach dodamy posty tematyczne, związane z różnymi produktami, usługami, nikt nie weźmie nas za nachalnych spamerów. Takie osoby od razu blokowane są przez administratorów bez możliwości powrotu.

Zgodność z tematyką forum – jeżeli wypowiadamy się o wakacjach zagranicznych, to nie reklamujmy na nim robotów kuchennych. Dbajmy również o tematykę poszczególnych działów, która często bagatelizowana jest równie istotna.

Linki – jeżeli tylko istnieje taka możliwość pozbądźmy się “anchorów” Bardziej naturalne linki wyglądają lepiej. Przy czym, uwaga! Nie w każdym poście należy umieścić link. Jeżeli tak zrobimy z góry przylgnie do nas łatka spamera.

Jeżeli już linkujemy, to do konkretnych postów na stronie. Nigdy na stronę główną. Jeżeli chcemy zareklamować poszczególne buty lub piękną sukienkę na lato – link musi przenieść nas do tego produktu.

Pomoc – jest to jeden z najważniejszych czynników skutecznego buzz marketingu. Nie tylko na siłę nie wpychajmy klientom nasze usługi. Starajmy się również udzielać pomocy – w szczególności, jeżeli działamy jawnie jako eRzecznik. Taka pomoc wpłynie na pozytywny odbiór danej marki. Nie bagatelizujmy problemu, tylko podejmujemy konkretne działania chcąc pomóc osobom z problemem..

Zero oszustw – jeżeli ktoś zauważy, że oszukujemy, to nasz wizerunek upadnie. Dbajmy o to jak postrzegają nas inni.

Zlecenie na szeptanie

Nie liczy się tylko trzymanie kodeksu buzz marketingu. Liczy się również jego umiejętne wykonanie. Jeżeli my sami nie mamy w tym odpowiedniej wiedzy – nie starajmy się tego robić. Czasem taką pracę lepiej zlecić osobom z zewnątrz i zapłacić im za to niż ryzykować wizerunek firmy.

Przy czym nie kierujmy się zasadą, że pójdziemy tam gdzie jest taniej. Na ogół bywa tak, że osoba oferująca najniższą cenę jest…spamerem. Czy o to nam chodzi? Nie. Dlatego inwestujmy – nawet, jeżeli o pomoc mamy prosić droższe agencje. Dzięki temu będziemy mieli jednak zapewnioną dbałość o dyskusje, jakie w naszym imieniu będą toczyły się na forach. Za 10 postów naturalnych, spontanicznych, umieszczonych w prawidłowych wątkach można zapłacić ok. 50 zł. Czasem cena będzie ciut niższa, czasem wyższa. Poszczególne ceny zależne są bardzo często od miast, gdzie dana agencja działa oraz od wielu innych czynników (m.in. wielkość danej marki, zasięg rynku)..

Prawdą jest, że “szeptanki” nie mogą być wykonywane przez jedną osobą. Powinna być to grupa trzech osób, które nawzajem będą kontrolować swoje działania. W ten sposób prowadzone działania mają większą szansę na wypromowanie marki w dobrym kierunku. “Szeptanie” realizowanie w prawidłowy sposób znacząco wpłynie na zwiększenie zysków firmy.