Każda branża nieco się od siebie różni – nie tylko w kwestii oferowanych produktów czy usług, co wydaje się oczywiste, ale również w kwestiach marketingowych. Nie wolno o tym zapominać planując strategię promocyjną, w przeciwnym razie wszelkie inwestycje w marketing mogą się skończyć wielką klapą. Agencja reklamowa powinna proponować swoim klientom indywidualne rozwiązania dostosowane do specyfiki branży.
W każdym przypadku potrzebny wydaje się być monitoring konkurencji, jednak adwords dla dentystów będzie się znacznie różniło od prowadzenia kampanii linków sponsorowanych na przykład dla salonu kosmetycznego. Podczas planowania działań marketingowych należy wziąć również pod uwagę lokalizację danej firmy. W zależności od tego, czy to będą przykładowo Kielce, czy jakaś mała mieścina – inny będzie budżet wymagany na kampanię AdWords. Generalnie, to zasada jest taka, że im mniejsza konkurencja w danym regionie, tym reklamy będą tańsze, ponieważ poszczególne firmy nie będą rywalizowały między sobą o miejsca w płatnych wynikach wyszukiwania – starczy ich dla każdego. Istotną rolę odgrywa również dobór odpowiednich słów kluczowych.