3 wskazówki dotyczące udanej kampanii emailowej.

Emailing, klasyk w komunikacji B2B i B2C, jest wciąż najczęściej wykorzystywanym narzędziem przez marketerów (95,3%), wyprzedzając strony internetowe i portale społecznościowe. Od segmentacji bazy danych po wskaźniki efektywności – jakie są główne kroki, które należy podjąć, aby kampania emailingowa okazała się sukcesem? Przeanalizujmy 3 istotne punkty, których nie można pominąć.

1. Segmentuj swój cel.

Postaw się w sytuacji potencjalnego klienta. Codziennie otrzymuje imponującą ilość wiadomości e-mail. Aby uniknąć wpadnięcia prosto do ich kosza, musisz spersonalizować swoją wiadomość poprzez segmentację bazy danych. Zyskujesz na skuteczności, dostosowując swój przekaz do każdego profilu potencjalnego klienta. Możesz użyć różnych typów kryteriów do segmentacji swojej bazy danych. Rodzaj funkcji, wielkość firmy, obszar geograficzny, liczba pracowników itp. Dlatego bardzo ważne jest, aby zidentyfikować swój cel i poznać jego problemy. W rzeczywistości nie będziesz komunikował się w ten sam sposób, gdy zwracasz się do menedżera MŚP lub dyrektora finansowego dużej firmy. Skuteczna segmentacja bazy danych gwarantuje lepsze wyniki kampanii, a tym samym optymalizację ROI.

2. Poświęć czas na wybór tematu. Prawidłowa redakcja

Temat Twojego emaila jest pierwszą rzeczą, którą Twój potencjalny odbiorca przeczyta w swojej przeglądarce. Jeśli temat go zainteresuje, otworzy Twój e-mail. Jeśli nie, nie zwróci na nią uwagi, nawet jeśli Twoja oferta jest bardzo korzystna. Dlatego ważne jest, abyś poświęcił czas na ten krok. W końcu udana linia tematu musi być prosta, ale dobrze przemyślana. Zadaj sobie właściwe pytania: Czy mój obiekt jest istotny? Czy jest atrakcyjny? Czy sprawia, że chcesz dowiedzieć się więcej o mojej ofercie i jej zawartości? Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, możesz przetestować 2 różne obiekty na próbce swojego pliku, a następnie wybrać najbardziej efektywny z nich.
Jak tylko Twój emailing został wysłany, musisz znać jego wskaźnik otwarcia. Pozwoli Ci to zmierzyć ilość otwieranych emaili w porównaniu do ilości wysyłanych emaili. Ten wskaźnik otwarcia będzie następnie porównywany z poprzednimi kampaniami, odniesieniami sektora działalności, okresu, itp.

3. Zaproponuj odpowiednią ofertę.

Jak tylko Twój potencjalny klient otworzy Twój emailing, musisz zachęcić go do identyfikacji poprzez zaproponowanie mu kliknięcia w call-to-action. Pozwoli Ci to uzyskać kwalifikowane leady i lepiej wiedzieć, na jakim etapie procesu zakupowego znajduje się Twój potencjalny klient.
Jeśli zaproponujesz umówienie się na spotkanie, udział w demonstracji lub przyjście na imprezę, będziesz wiedział, że są już prawie gotowi, aby zostać klientami.
Ten krok ujawni współczynnik klikalności Twojej kampanii, który pozwoli Ci, z jednej strony, zmierzyć reaktywność odbiorców na Twoją ofertę, a z drugiej strony, poznać liczbę kliknięć na liczbę otwarć emailingu.

Jeśli e-mailing pozostaje narzędziem marketingowym bardzo często wykorzystywanym przez firmy, to aby był skuteczny, musi być starannie opracowany. Menedżerowie firm, pomyśl o zastosowaniu tych 3 wskazówek, aby Twoja kampania e-mailingowa odniosła sukces, a tym samym zwiększyła obroty Twojej firmy.