3 podstawowe elementy skutecznej kampanii reklamowej PPC lub płatnego SEM

Płatny SEM jest często preferowany jako narzędzie do natychmiastowej widoczności strony www w wyszukiwarkach internetowych. Nowe strony internetowe i firmy oprócz płatnego SEM często inwestują również w reklamy PPC. PPC to skrót od Pay-per-click. Oznacza to, że wyniki jakie osiągasz nie są uzyskane organicznie, ale płacisz wyszukiwarce, która umieści Twoją reklamę w SERP za każde kliknięcie, które użytkownik wykona i wejdzie na Twoją stronę. Może się to wydawać proste, ale istnieje silna konkurencja w dziedzinie marketingu cyfrowego, który jest globalnym i dynamicznym rynkiem dlatego nierzadko pomimo zakupu reklamy w wyszukiwarce działanie to może nie przynieść pożądanych rezultatów.
PPC to w zasadzie inwestycja w reklamę, zatem musi ona skutecznie przyciągać ruch internetowy i zwiększać zwrot z inwestycji Twojej firmy. Jest to możliwe, jeżeli działa się w zgodzie z pewnymi zasadami, które mogą zwiększać jej skuteczność. Poniżej przedstawiono trzy podstawowe strategie, których należy przestrzegać, aby kampania reklamowa oparta o reklamy PPC przynosiła korzyści Twojej firmie i poprawiała zwrot z inwestycji w działania marketingowe:

1. Strategia trafności słów kluczowych

Odpowiednie słowa kluczowe stanowią podstawę skutecznego SEM oraz reklam PPC. Wyszukiwarka, taka jak Google, sprzedaje bardzo trafne słowa kluczowe i umożliwia ich użycie w treści licytującym je reklamodawcom oferującym najwyższą cenę. Nie trzeba dodawać, że sugerowane słowa kluczowe od Google są najlepsze na rynku i działają ze maksymalną skutecznością. Oprócz tego warto używać wąskich grup słów kluczowych, zróżnicowanych słów kluczowych w danej grupie i słów kluczowych z tzw. długiego ogona. Twój nagłówek i baner reklamowy powinny zawierać bardzo trafne słowa kluczowe. Pomoże to Google w pozycjonowaniu Twojej strony na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jeśli sprzedajesz produkt, który jest bardzo popularny na rynku, musisz bardzo uważać na wybór i rozmieszczenie tych słów kluczowych. W tym celu najlepiej bądź na bieżąco z informacjami publikowanymi na blogu Google Adwords. HubSpot to kolejna strona internetowa, z którą również powinieneś się zapoznać.
Produkty i usługi jakie oferuje HubSpot mają na celu dostarczanie narzędzi do zarządzania relacjami z klientami, marketingu w mediach społecznościowych, zarządzania treścią, generowania potencjalnych klientów, analityki internetowej, optymalizacji wyszukiwarek, a także oferują usługę czatu na żywo i kompleksowej obsługi klienta. Serwis ten oprócz specjalistycznego oprogramowania zawiera również dużą bazę wiedzy pomocną we wdrażaniu strategii trafności słów kluczowych.
Co jeszcze może Cię zaskoczyć w HubSpot? Narzędzia HubSpot wspierają także zarządzanie kampaniami reklamowymi w różnych kanałach, do najbardziej znanych należą Google Ads, LinkedIn, Facebook oraz Instagram. Możesz dzięki nim śledzić wskaźnik konwersji i opłacalność każdej z prowadzonych przez Twoją firmę kampanii reklamowych. W ten sposób będziesz wiedzieć dokładnie, która kampania jest opłacalna i pozyskuje klientów, czyli ile kontaktów w danej kampanii trafiło do zintegrowanej w HubSpot bazy CRM.

2. Strategia Landing Page

Strona docelowa (landing page) Twojej witryny powinna być sprytnie dostosowana do Twoich odbiorców docelowych. Treść powinna być adekwatna i powinna być zachęcająca. Użytkownik wchodzący na Twoją stronę docelową powinien być w stanie zrozumieć przekaz i cel Twojej witryny, czytając kilka linijek tekstu. Projekt Twojej strony powinien zachęcać do czytania. Dotyczy to także używanych przez Ciebie grafik oraz czcionek. Należy zauważyć, że błędnie zaprojektowany landing page może w rzeczywistości obniżyć zwrot z inwestycji, jeśli prowadzisz kampanię PPC w wyszukiwarkach internetowych. W takim przypadku będziesz płacić wyszukiwarce za ruch z sieci, ale z bardzo małą liczbą konwersji kliknięć na rzeczywistych klientów. Doprowadzi to do strat dla Twojej firmy i ostatecznego niepowodzenia kampanii marketingowej.
Jednym z narzędzi, które możesz wykorzystać w tej strategii jest także HubSpot CRM. Dzięki narzędziom HubSpot kierujesz ruch na kluczowe strony docelowe. A dzięki rozwiązaniom HubSpot dostosowanym do tworzenia kampanii z wykorzystaniem stron docelowych zoptymalizowanych pod kątem SEO i UX możesz zapewnić potencjalnym klientom wszystko to czego potrzebują: webinary, bezpłatne wersje trial, prezentacje, filmy i wiele innych atrakcyjnych treści.
W HubSpot, dzięki metodzie „przeciągnij i upuść” możesz łatwo zbudować stronę docelową. Możesz skorzystać z wielu atrakcyjnych szablonów lub stworzyć własny, całkowicie niezależny projekt strony docelowej. Również w HubSpot możesz tworzyć formularze kontaktowe na swoich stronach docelowych, które są zintegrowane z HubSpot CRM. Jaką to daje korzyść? Po uzupełnieniu danych w formularzu przez Twojego klienta jego dane kontaktowe zostaną automatycznie zapisane w Twojej bazie kontaktów zarządzanej przez HubSpot CRM.

3. Strategia Quality Score

Strategia wyniku jakości (quality score) dotyczy głównie wyszukiwarki Google. Ta firma nagradza te strony internetowe stosujące reklamy PPC, które mają bardzo dobry wskaźnik Quality Score. Trafność treści, właściwe użycie słów kluczowych, właściwe rozmieszczenie słów kluczowych, doskonale zaprojektowane strony docelowe, wysoka jakość UX lub wysoki popyt na Twoją witrynę wśród użytkowników Internetu to tylko niektóre z parametrów dobrego wyniku jakości. Google obniża opłaty za PPC dla tych witryn internetowych, które mają dobry wynik jakości. Dzięki inteligentnemu oprogramowaniu do analityki internetowej Google może mierzyć wydajność każdej witryny, która stosuje reklamy PPC.
Należy zatem zauważyć, że płatny SEM jak i reklamy PPC wymagają wiele przygotowań po stronie webdeveloperów i specjalistów od marketingu internetowego w Twojej firmie nawet po rozpoczęciu kampanii marketingowej w wyszukiwarkach internetowych. Dlatego tak ważne jest stosowanie narzędzi takich jak HubSpot, które mogą zautomatyzować niektóre elementy Twoich kampanii marketingowych i przyczynić się do zwiększenia współczynnika konwersji.