Prowadzenie sklepu jeszcze nigdy w historii nie było takie proste. Kiedyś trzeba było nagłowić się nad tym, aby wynająć lokal w atrakcyjnym miejscu – a we współczesnych czasach wystarczy opłacić abonament na jednej z platform oferujących rozwiązania dla sklepów internetowych i już można cieszyć się własnym biznesem. Jednak posiadanie strony sklepowej to dopiero część długiej drogi do sukcesu. Żaden sklep nie przyniesie wysokiej sprzedaży, jeżeli będzie się znajdował na odległych miejscach w wyszukiwarce.
Chcąc podnieść nieco pozycje warto rozważyć pozycjonowanie sklepu prestashop. Aby jednak pozycjonowanie było skuteczne, w wielu przypadkach niezbędna będzie wcześniejsza optymalizacja sklepu prestashop. Chodzi między innymi o to, żeby w odpowiednich miejscach na stronie zawrzeć słowa kluczowe, oraz by obrazki przedstawiające konkretne produkty zawierały teksty alternatywne możliwe do przeczytania przez roboty wyszukiwarek. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest długotrwałym procesem, zwłaszcza w przypadku branż bardzo konkurencyjnych – im wcześniej rozpoczną się takie działania, tym większa szansa na sukces.