Odpowiednio prowadzony marketing może przyczynić się do znacznego rozwoju firmy w bardzo krótkim czasie. Jednak aby tak się stało, to koniecznie trzeba przygotować kampanię reklamową o właściwych założeniach. W pierwszej kolejności trzeba wybrać jaki będzie cel kampanii. Czy będzie to promocja konkretnego produktu czy budowanie całościowego wizerunku firmy. Te dwa cele nie muszą się wcale wykluczać – chodzi jedynie o to, by we właściwy sposób dobrać narzędzia do pracy.
Personalizowane działania marketingowe ma w swojej ofercie każda większa agencja zajmująca się działaniami marketingowymi. Aby zyskać przeświadczenie o tym, czy dane działania przyniosą oczekiwany skutek, warto jeszcze przed rozpoczęciem działań stricte promocyjnych, przeprowadzić szereg badań diagnostycznych. Niezbędna będzie do tego próba badawcza. Ne mogą to jednak być zupełnie przypadkowi ludzie. W jak najdokładniejszym stopniu powinni oni pokrywać się z targetem firmy. Tylko w takim przypadku przeprowadzone badania można będzie uznać za wiarygodne i dostosowywać do ich wyników proces marketingowy i wszystkie prowadzone działania.