Planując kampanię marketingową należy wziąć pod uwagę przynajmniej kilka czynników, w przeciwnym razie może ona okazać się mało efektywna. W pierwszej kolejności należy dokładnie określić zarówno obecną kondycję przedsiębiorstwa jak i miejsce w którym by się chciało aby firma znalazła się w przyszłości. Jedynie jasne sprecyzowanie celów marketingowych może doprowadzić do sukcesu. Inne strategie będą bowiem wykorzystywane w przypadku, gdy celem kampanii będzie wzrost świadomości marki wśród konsumentów, a inne metody zostaną zastosowane przy promocji konkretnego produktu.
Cały wachlarz możliwości w zakresie działań promocyjnych może zaproponować doświadczona agencja sem. Warszawa jest miastem, w którym takich agencji można znaleźć całkiem sporo, zawsze jednak warto zapoznać się z opiniami wcześniejszych klientów, Jednym z najbardziej popularnych działań zmierzających do poprawy sytuacji firmy jest pozycjonowanie stron internetowych. Od tego wszystko się zaczyna, bo jedynie w przypadku, gdy strona będzie dobrze widoczna, to będzie ona mogła przyciągnąć nowych klientów. Ewentualnie można próbować kampanii adwords, jednak jest to spory wydatek.