Projektowanie stron internetowych jest bardzo podobne do projektowania ubrań czy narzędzi, jak wszelkie inne kreatywne zajęcia. Celem wszystkich projektantów jest wygląd – wyjątkowy, nowy, pełen świeżych oraz atrakcyjnych pomysłów. Projektant stron internetowych nie może jednak pozwolić sobie tylko na kreatywność i swobodę wyrazu tak jak mają to robić w zwyczaju inni artyści. Musi działać wedle kanonu metod i być na tyle sprytny, aby jego witryna była popularna i zajęła wyższe miejsce w liście wyszukiwania danej frazy wpisanej do wyszukiwarki przez internautę.
Wdrażanie nowych pomysłów, aby strona internetowa była nie tylko atrakcyjna, ale także wyjątkowa, jest jednym z głównych celów projektanta stron internetowych. W tym artykule dowiesz się jednak czego nie robić gdy projektujesz strony internetowe. Dlaczego? Jeśli jesteś projektantem stron internetowych, ważne jest, aby wiedzieć, co jest modne, a co nie. W tym artykule omówimy niektóre projekty stron internetowych, które stały się obecnie zbyt powszechne i wieją straszną nudną przez użytkownicy uciekają od nich. Są one przeznaczone dla przeciętnych projektantów, którzy nie chcą zgłębiać nowych obszarów wiedzy. Oto kilka projektów internetowych i koncepcji, które już nie są atrakcyjne i powinny dawno wylądować w koszu na śmieci:
1. Pozbądź się tych długich, nudnych formularzy !
Jeśli Twoja witryna zawiera długi formularz, który musisz wypełnić, aby dodać kolejnego klienta do swojej bazy klientów, nadszedł czas, aby przejść na lepsze metody. Obecnie modne są krótkie formularze z pytaniami o podstawowe informacje, takie jak imię i nazwisko oraz adres e-mail. Wraz z nimi w razie potrzeby prosi o informacje finansowe, dodanie karty debetowej do sklepu i tak dalej. Jednakże te długie formularze z poprzedniej epoki papierowych druczków codziennie odstraszają całą gamę potencjalnych klientów. Krótkie formularze zawierają wymagane szczegóły, których potrzebujesz na początku. Resztę zrobią reklamy remarketingowe oraz idealnie skomponowany proces zakupowy.
2. Technologia flash to już prehistoria !
Nie zmuszaj odwiedzających do obejrzenia wstępnego wideo we flashu. Pewnie już teraz technologia ta będzie działać wadliwie na Twojej stronie zwiększając poziom frustracji odwiedzających Twoją stronę internetową. Surferzy z dnia na dzień stają się niecierpliwi. Dzień wprowadzenia flashowego wideo naprawdę minął. Odwiedzający czują się przygwożdżeni i często całkowicie opuszczają witrynę, i już nigdy nie wracają. Możesz odtwarzać materiał wideo w tle, podczas gdy gość czyta treści znajdujące się na stronie. Na pewno w ułamku sekundy dostrzeże coś więcej niż tylko rzut oka na ten mobilny róg Twojej strony, w której jedynym interesującym elementem będzie przycisk wyciszenia. Filmy objaśniające wszystko również są obecnie na równi pochyłej. Zamiast ozdobnego i długiego wideo możesz przełączyć się na wideo demonstracyjne, które będzie więcej niż przydatne dla Twojego stałego lub potencjalnego klienta. Zmieścisz się w powiedzeniu wszystkich istotnych rzeczy w ciągu 60 sekund?
3. Dodaj mniej wyskakujących okienek
Wyobraź sobie, że jesteś gościem w swojej witrynie. Ile wyskakujących okienek zamkniesz przed całkowitym opuszczeniem swojej witryny wraz z uczuciem totalnej irytacji? Wyskakujące okienka są czasami niezbędne w witrynie internetowej, zwłaszcza jeśli są związane z zapisaniem się do newslettera lub w celu skorzystania z kody rabatowego. Korzystaj z wyskakujących okienek inteligentnie i oszczędnie. Cieszą się one zainteresowaniem gości, gdy mają dołączoną informację o dodatkowych korzyściach, zniżkach, kodach rabatowych, itd. W innych sytuacjach unikaj niepotrzebnie wyskakujących okienek, które blokują użytkownikowi czytanie głównej treści Twojej oferty.
4. Skomplikowane projekty zaśmiecają Twoją stronę internetową
Rozpraszanie uwagi przez stosowanie złożonych projektów internetowych może nie zdziałać cudów, a wręcz przeciwnie, przytłoczyć użytkowników zbędnymi elementami. Unikaj rozbudowanych zakładek i minimalizuj ilość elementów rozpraszających na stronie. I pamiętaj, nawet jeżeli lubisz siebie i swoja osobę, to jednak nie dodawaj na każdej podstronie swojej sylwetki, zajmującej połowę ekranu i informującej jak bardzo cieszysz się, że ktoś odwiedza Twoją stronę.