Inbound marketing to metodologia biznesowa, która przyciąga klientów, tworząc wartościowe treści i dostosowane do nich doświadczenia. Podczas gdy marketing wychodzący przerywa odbiorcom treści, których nie zawsze chcą, marketing przychodzący tworzy połączenia, których szukają i rozwiązuje problemy, które już mają.
Strategia treści w inbound marketingu. Usługi marketingowe
Metodologia przychodząca to metoda rozwoju Twojej organizacji poprzez budowanie znaczących, trwałych relacji z konsumentami, potencjalnymi klientami i klientami. Chodzi o docenienie i umożliwienie tym ludziom osiągania swoich celów na każdym etapie ich podróży z Tobą. Dlaczego? Bo kiedy Twoi klienci odnoszą sukces, Ty odnosisz sukces.
Metodologia inbound może być zastosowana na trzy sposoby:
• Przyciągaj: przyciągaj odpowiednie osoby z wartościowymi treściami i rozmowami, które czynią Cię zaufanym doradcą, z którym chcą się zaangażować.
• Zaangażuj: prezentuj spostrzeżenia i rozwiązania, które są zgodne z ich problemami i celami, dzięki czemu są bardziej skłonni do kupowania od Ciebie.
• Rozkoszuj: udzielanie pomocy i wsparcia, aby umożliwić Twoim klientom osiągnięcie sukcesu podczas zakupów.
Gdy klienci odnajdują sukces i dzielą się tym sukcesem z innymi, przyciąga to do Twojej organizacji nowe perspektywy, tworząc samowystarczalną pętlę. W ten sposób Twoja organizacja nabiera rozpędu i dlatego metodologia przychodząca służy jako mocny fundament dla Twojego koła zamachowego.
Co to jest koło zamachowe?
Koło zamachowe to model biznesowy służący zilustrowaniu rozmachu, jaki Twoja organizacja może zyskać, ustalając priorytety i zapewniając wyjątkową obsługę klienta.
Możesz kręcić i nabierać rozpędu w swoim kole zamachowym, inwestując w strategie, które pozyskują i zatrzymują klientów — siły dla Twojego koła zamachowego.
Z drugiej strony wszystko, co spowalnia twoje koło zamachowe, to tarcie. Często największymi źródłami tarcia dla Twoich klientów są transfery między zespołami, więc wyrównanie i komunikacja między zespołami są kluczem do utrzymania obracającego się koła zamachowego.
Gdy Twoje koło zamachowe jest oparte na metodologii przychodzącej, Twoje funkcje marketingowe, sprzedażowe i usługowe mogą dodać siły i wyeliminować tarcia w fazach przyciągania, angażowania i zachwycania. Wszystkie funkcje organizacyjne są również odpowiedzialne za usuwanie tarcia z koła zamachowego.
Na przykład w fazie przyciągania marketing prawdopodobnie będzie odgrywał największą rolę, robiąc takie rzeczy, jak blogowanie, marketing wydarzeń i wyświetlanie płatnych reklam, ale zespół sprzedaży może również zwiększyć siłę, angażując się w sprzedaż społecznościową, a zespół obsługi klienta może dodać życie, ułatwiając obecnym klientom dokonywanie poleceń.
Gdy zdobędziesz wystarczającą liczbę klientów, zaangażujesz ich i zachwycisz, mogą oni utrzymać Twoje koło zamachowe w ruchu, promując Twoją organizację i przyciągając do Ciebie nowych klientów. Z biegiem czasu Twoje koło zamachowe pozwala Ci się rozwijać bez ciągłego inwestowania w pozyskiwanie klientów.