Rola działu marketingu w biznesie.

Marketing to działalność, zbiór instytucji i procesów tworzenia, komunikowania się, dostarczania i wymiany ofert, które mają wartość dla klientów, klientów, partnerów i ogółu społeczeństwa. Dział marketingu odgrywa istotną rolę w promowaniu biznesu i misji organizacji. Służy jako twarz Twojej firmy, koordynując i produkując wszystkie materiały reprezentujące biznes. Zadaniem marketingu jest dotarcie do potencjalnych klientów, klientów, inwestorów i/lub społeczności, jednocześnie tworząc nadrzędny wizerunek, który reprezentuje Twoją firmę w pozytywnym świetle.

W zależności od Twojej firmy obowiązki działu Marketingu mogą obejmować jedno lub więcej z poniższych:

Definiowanie i zarządzanie marką.

Wiąże się to z określeniem, kim jesteś, co reprezentujesz, co mówisz o sobie, co robisz i jak działa Twoja firma. To z kolei definiuje doświadczenie, jakiego oczekujesz od swoich klientów i partnerów podczas interakcji z Tobą.

Prowadzenie zarządzania kampaniami inicjatyw marketingowych.

Marketing proaktywnie identyfikuje produkty i usługi, na których należy się skoncentrować w trakcie cyklu sprzedaży, a następnie tworzy materiały i komunikaty, które docierają do wiadomości.

Produkcja materiałów marketingowych i promocyjnych.

Twój dział marketingu powinien stworzyć materiały opisujące i promujące Twoje podstawowe produkty i/lub usługi. Powinny być aktualizowane w miarę rozwoju tych produktów i usług.

Tworzenie treści zapewniających optymalizację pod kątem wyszukiwarek dla Twojej witryny.

Twoja witryna jest często pierwszym (i prawdopodobnie jedynym) miejscem, w którym ludzie szukają informacji o Tobie. Twój dział marketingu będzie odpowiedzialny za utrzymywanie aktualności treści internetowych, a jednocześnie będzie pracował nad zapewnieniem szybkiego pojawiania się witryny, gdy ktoś szuka Twojej firmy.

Monitorowanie i zarządzanie mediami społecznościowymi.

Marketing powinien wspierać, zarządzać i utrzymywać Twoje strony w mediach społecznościowych. Powinien również zarządzać kontami i uważnie obserwować, co publikuje się o Tobie w Internecie.

Tworzenie komunikacji wewnętrznej.

Twoi pracownicy muszą zrozumieć Twoją firmę, jej wartości, jej cele i priorytety. Dział marketingu jest często odpowiedzialny za komunikację pracowników za pośrednictwem biuletynu i/lub intranetu.

Pełnienie funkcji łącznika z mediami.

Kiedy Twoja firma jest cytowana w mediach, członek działu marketingu często występuje jako rzecznik Twojej firmy lub kieruje kierownictwem, jak odpowiadać na zapytania mediów.

Prowadzenie badań klientów i rynku.

Badania pomagają zdefiniować rynki docelowe i możliwości oraz pomagają zrozumieć, jak postrzegane są Twoje produkty i usługi.

Nadzorowanie zewnętrznych dostawców i agencji.

Marketing jest zazwyczaj odpowiedzialny za wybór i zarządzanie agencjami i dostawcami, którzy produkują materiały marketingowe i/lub zapewniają wsparcie marketingowe. Mogą to być agencje reklamowe, dostawcy druków, agencje lub specjaliści PR, dostawcy sieci Web itp.