Każda firma powinna posiadać charakterystyczne znaki, które odróżnią ją od konkurencji. Takie znaki to chociażby odrębna nazwa czy też logotyp. Projektowanie logo firmy to tylko z pozoru prosty proces. Zakładając działalność gospodarczą można zdecydować się na jedną z dwóch ścieżek – pierwsza z nich to zaprojektowanie logotypu na własną rękę. Może się tego podjąć ktoś ze zmysłem artystycznym, jednak najczęściej takie samodzielnie wykonane projekty nie powalają pod względem profesjonalizmu.
O wiele lepszym rozwiązaniem jest zlecenie takich prac doświadczonemu grafikowi. Jeżeli wszystkie wymagania zostaną przekazane w odpowiednim czasie wówczas czas realizacji zamówienia nie jest nazbyt długi. Kolejnym ważnym krokiem jest rejestracja logotypy. Jedynie zarejestrowane logotypy są chronione prawem. Jeżeli nie zostanie on zarejestrowany, to nie można mieć gwarancji, że ktoś inny również nie będzie z niego korzystał. Rejestracja logotypu przynosi zatem wiele korzyści. Samo logo, aby było skuteczne, musi cechować się zarówno prostotą jak i oryginalnością. Logotypy zbudowane ze zbyt dużej ilości elementów nie zapadają łatwo w pamięć.