Czy warto pozycjonować stronę internetową?

Jeśli posiadasz stronę internetową i jesteś przedsiębiorcą, to z pewnością zależy Ci na tym, aby strona www przyciągała jak największą liczbę odwiedzających. Istnieje kilka metod, które pozwalają na przyciągnięcie użytkowników na Twoją stronę. Przykładowo może to być reklama internetowa (czy to poprzez Google Ads, czy poprzez formaty reklamowe na mediach społecznościowych, takie jak Facebook Ads, Instagram Ads, LinkedIn Ads itp.), a także mogą to być działania promocyjne na serwisie YouTube lub pozycjonowanie w Google. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy warto jest sięgać po SEO, aby wypozycjonować swoją stronę. W tym artykule przeanalizujemy, czy w ogóle warto jest pozycjonować swoją stronę.

Pozycjonowanie Twojej strony firmowej

Przede wszystkim nim zaczniesz pozycjonowanie, powinieneś najpierw wybrać osobę lub agencję, która Cię w tym wspomoże. Oczywiście wiele rzeczy możesz wykonać samodzielnie, jednak link building, czy tak zwany SEO PR lepiej jest zlecić wykwalifikowanemu podwykonawcy. Dlaczego tak jest? Ponieważ samodzielne rozwijanie profilu linków jest niezwykle czasochłonne (webmasterzy większości linków nie akceptują) i wymaga odpowiedniej wiedzy. Aby SEO PR był efektywny, musisz wziąć pod uwagę to, z jaką częstotliwością linkujesz do poszczególnych podstron oraz jakich słów kluczowych używasz, aby te linki pozyskiwać. Inaczej działają linkowania tekstowe, a inaczej graficzne. Zatem jak widzisz jest to dość złożona problematyka, którą lepiej oddać w zaufane ręce. Przykładowo agencja Funkymedia może wesprzeć Cię w tym procesie. To, co także warto jest otrzymać od agencji to audyt strony. Dzięki niemu dowiesz się, w jakim stanie jest Twoja witryna oraz co powinieneś poprawić, aby mogła ona zdobywać wyższe pozycje w wyszukiwarce Google, a przecież o to właśnie chodzi.

Ważne elementy w procesie SEO PR

Budowanie linków to także tworzenie możliwości, dzięki którym użytkownicy mogą odwiedzić naszą stronę poprzez właśnie kliknięcie w dany link. W wypadku takiej strategii ważne jest, aby linki były zamieszczone w serwisach posiadających wysoką liczbę odwiedzających oraz pozytywnie wypowiadających się na temat naszej strony. Agencja Funkymedia może Ci pomóc właśnie tak skonstruować profil linków prowadzący do Twojej strony internetowej bądź sklepu internetowego. Dzięki realizacji tej strategii w zasadzie pieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu, ponieważ jednocześnie budujesz profil linków wspomagający pozycjonowanie Twojej strony oraz pokazujesz się w dobrym świetle przed użytkownikami innych serwisów internetowych. Technika ta nie jest jeszcze bardzo popularna, dlatego warto z niej skorzystać nim konkurencja wpadnie na ten sam pomysł.