Reklama w Google, czym się cechuje i kiedy warto uruchomić Google Ads?

Prowadząc własny biznes, szczególnie jeśli posiadamy własną stronę internetową, wiąże się z koniecznością zainwestowania w reklamę, by wyróżnić się na tle konkurencji. Można zrobić to za pomocą działań SEO, ale i marketingu internetowego. Dużą popularnością, ale i efektywnością cieszą się reklamy w Google. Czym się one charakteryzują i kiedy warto zdecydować się na Google Ads?

Reklama w Google – co to jest?

Myśląc o reklamie w Google, najczęściej wymienia się Google Ads, dawniej AdWords. Jest to system reklamowy, który działa od 2000 roku. Efekty tej reklamy widoczne są w postaci linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google. Charakterystyczny dla Google Ads jest sposób płatności. Odbywa się to za pomocą modelu PPC, czyli za kliknięcie. Klient płaci za reklamę dopiero wtedy, kiedy internauta faktycznie w nią kliknie i zostanie przekierowany na docelową stronę.

Kampanie Google Ads nie są trudne do ustawienia, jednak niezbędna jest specjalistyczna wiedza, np. z zakresu SEO, by zrobić to w jak najbardziej efektywny sposób. Dzięki temu szybciej będzie można zauważyć skuteczność tej formy promowania, nie trzeba będzie wprowadzać ciągłych modyfikacji i opierać się na metodzie „prób i błędów”. Chcąc prędzej zauważyć efekty, warto skorzystać z pomocy fachowców. Reklama w Google to kampanie Google Ads, które można zlecić agencji SEO wyróżniającej się wieloletnim doświadczeniem w zakresie marketingu internetowego.

Google Ads – kiedy uruchomić?

Reklamy Google Ads może uruchomić właściwie każdy posiadający stronę internetową. Nie ma znaczenia, czy chodzi o sklep internetowy, usługi lokalne czy nawet bloga. Warto zdecydować się na reklamę w Google razem z działaniami SEO, dzięki temu nasz biznes stanie się bardziej widoczny w sieci, co z kolei przełoży się na wzrost zainteresowania oferowanymi produktami lub usługami.

Google Ads – dlaczego warto?

Z reklamy w Google warto skorzystać przede wszystkim dlatego, że jest ona skierowana do osób, które faktycznie interesują się danym tematem. Jeśli więc ktoś szuka fryzjera w Krakowie, po wpisaniu tej frazy w wyszukiwarce otrzyma spersonalizowane pod to wyniki. Dzięki temu skraca się czas poszukiwań, internauta dostaje od razu odpowiedź na zadawane pytanie. Google Ads umożliwia dotarcie do konkretnej grupy docelowej. W ustawieniach można zdecydować, czy reklama ma się wyświetlać kobietom, czy mężczyznom, starszym czy młodszym, osobom mającym konkretne hobby.

Wiele osób ceni sobie Google Ads za to, że jest to reklama, na którą nie traci się wielu środków. Zrealizować kampanię można przy niewielkim budżecie. To klient sam decyduje, ile pieniędzy chce przeznaczyć na Google Ads i płaci jedynie za kliknięcia, nie za wyświetlenia. W dodatku ma on stałą kontrolę nad kosztami.

Zaletą Google Ads jest również to, że na bieżąco można monitorować efekty i to przez całą dobę. Mając taką wiedzę, można dokonywać modyfikacji, jeśli poprzednie ustawienia nie przyniosły zamierzonego skutku. Na plus jest także to, że reklama w Google pojawia się niemal natychmiast. Po dokonaniu ustawień sponsorowane treści są widoczne już po kilku minutach.